Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Gmina Miejska Kraków zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej Karta Krakowska w wersji 1.7.7 (24156435) w wersji dla systemu Android oraz Karta Krakowska w wersji 1.7.7 (1) w wersji dla systemu iOS.
- Aplikacja opublikowana:
- Ostatnia aktualizacja aplikacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre z załączników mogą nie spełniać wszystkich przepisów z zakresu dostępności cyfrowej.
- Niektóre z grafik nie posiadają tekstów alternatywnych.
- W niektórych dokumentach może nie być zachowana hierarchiczność nagłówków.
- W aplikacji brakuje widoku poziomego.
- Brak trybu kontrastowego.
- Brak audiodeskrypcji.
- Brak możliwości zmiany rozmiaru czcionki.
Treści nieobjęte przepisami
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Aplikacja jest systematycznie dostosowywana do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić do Krzysztofa Gauza — mejlowo kontakt@kk.krakow.pl lub telefonicznie 12 616 5119.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- numer wersji aplikacji mobilnej oraz informację, w którym dokładnie miejscu jest problem z dostępnością cyfrową,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Szczegółowe informacje o procedurze odwoławczej dostępne pod adresem https://www.bip.krakow.pl/uslugi/SZ-12
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Gmina Miejska Kraków udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Szczegółowe informacje o dostępności architektonicznej siedziby Urzędu Miasta, znajdziecie Państwo na stronie Dostępność architektoniczna w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
Punkty Obsługi Pasażerów (POP) prowadzone przez Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie:
1. Kraków, ul. Pawia 5A - hol dworca kolejowego Kraków Główny PKP; POP mieści się w budynku dworca lok. 33 – przy peronie 1, poziom -1. Na dworcu znajdują się urządzenia wspomagające poruszanie się osób o ograniczonej mobilności: schody ruchome, windy, podjazdy, pochylnie. Dworzec został wyposażony w oznaczenia podłogowe dla osób niewidomych i niedowidzących ułatwiające poruszanie się po obiekcie. Z uwagi na lokalizację w Strefie Płatnego Parkowania brak parkingu dedykowanego pasażerom, dostęp do płatnego parkingu Galerii Krakowskiej wraz z miejscami dla niepełnosprawnych, dodatkowo w Strefie Płatnego Parkowania są wydzielone koperty dla niepełnosprawnych, najbliższa przy ul. Pawiej 18b.
2. Kraków, os. Centrum D, bl.7; POP znajduje się na poziomie pierwszej kondygnacji wejście po 1 stopniu bez podjazdu dla niepełnosprawnych oraz windy. Z uwagi na lokalizację, brak parkingu dedykowanego pasażerom, w tym wydzielonych miejsc dla niepełnosprawnych.
3. Kraków, ul. Papierni Prądnickich 1; POP mieści się w budynku dworca przesiadkowego Górka Narodowa P+R na poziomie 0. Do budynku prowadzą 3 wejścia z peronów autobusowych i tramwajowych. Przy wejściach do budynku znajdują się udogodnienia wspomagające poruszanie się osób o ograniczonej mobilności: podjazdy i pochylenia oraz oznaczenia podłogowe dla osób niewidomych i niedowidzących ułatwiające poruszanie się po obiekcie. Wejścia oraz ciągi komunikacyjne w budynku posiadają szerokość zapewniającą możliwość swobodnego przemieszczania się osobom o ograniczonej mobilności. W POP znajduje się lada dostosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, posiada obniżone okienko. Lokal jest wyposażony również w przenośną pętlę indukcyjną, z której skorzystać można na wszystkich stanowiskach obsługi. Na poziomie +1 parkingu znajduje się 18 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych, z parkingu na poziom 0 można zjechać windą dostosowaną do poruszania się osób z ograniczoną mobilnością. W budynku nie ma automatycznych drzwi.
4. Kraków, ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej); POP znajduje się na poziomie pierwszej kondygnacji, wejście z ogólnodostępnej ulicy po 3 schodkach. Z uwagi na lokalizację w Strefie Płatnego Parkowania, brak parkingu dedykowanego pasażerom, w Strefie Płatnego Parkowania są wydzielone koperty dla niepełnosprawnych, najbliższa przy adresie ul. Wielopole 1.
Punkty Obsługi Mieszkańców (POM) prowadzone przez Krakowskie Centrum Świadczeń:
1. Kraków, ul. Stachowicza 18; podjazd dla wózków z tyłu budynku (od strony podwórka), stanowiska obsługi znajdują się na parterze. Miejsca parkingowe, w tym dla osób z niepełnosprawnością, znajdują się w okolicach budynku – strefa A.
2. Kraków, os. Zgody 2; podjazd dla wózków, drzwi otwierane automatycznie, stanowiska obsługi znajdują się na I piętrze, a w budynku jest dostępna winda. Parking ogólnodostępny, wydzielone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
W każdej lokalizacji istnieje możliwość wstępu z psem asystującym.
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu (z wyjątkiem lokalizacji przy ul. Stachowicza 18) lub on-line.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacje o dostępności komunikacyjno-informacyjnej znajdują się na stronie BIP Kraków.