Ważne informacje
Aplikacje do zakupu biletów uruchomione na nowo
Jednocześnie informujemy, że system może nie generować jeszcze potwierdzeń mailowych po zakupie biletów w mKKM i mKK dla niektórych domen pocztowych. Brak takiego potwierdzenia nie wpływa na cały proces zakupu. Warto jednak upewnić się, że zakupiony bilet widzimy w aplikacjach.
Prace nad przywróceniem tych aplikacji MPK w Krakowie rozpoczął bezzwłocznie po zakończeniu działań i zabezpieczeniu wszystkich dowodów przez służby zajmujące się cyberprzestępczością. Dzięki nieprzerwanej pracy w zakresie weryfikacji i testów można było uruchomić działanie tych aplikacji już dzisiaj. MPK zależało na tym, aby zrobić to jak najszybciej, ale cały czas zdaje sobie sprawę, że cyberprzestępcy mogą planować kolejne ataki. Dlatego obserwowany są wszystkie systemy.
Przywrócenie systemów informatycznych odpowiedzialnych za funkcjonowanie aplikacji mobilnych mKKM i mKK to efekt pracy informatyków MPK, pracowników Centrum Obsługi Informatycznej UMK, informatyków firm zewnętrznych oraz służb Ministerstwa Cyfryzacji, w tym NASK. To było wielkie wyzwanie, bo celem międzynarodowej grupy cyberprzestępców powiązanych ze Wschodem, było całkowite zniszczenie wszystkich systemów informatycznych MPK w Krakowie.
Naszym pasażerom dziękujemy za zrozumienie i cierpliwość, chcemy także przeprosić za wszystkie niedogodności.